Komihåg-lista för funktionärer i Seniorgolfen

För att lottning och administration för Seniorgolfen skall fungera så smidigt som möjligt vill vi att Du som ingår i en grupp av funktionärer beaktar följande:

Minst en ur gruppen måste vara på plats på kansliet på tisdagen kl 11.00 för att göra lottningen.

Listan publiceras på anslagstavlan och på Golf.se senast kl 16.00 genom kansliets eller ngn annan kunnig persons försorg

Så långt möjligt lottas bollarna så att det blir en jämn fördelning av låg-medel-och höghandicappare i varje boll.

Kolla de 3-4 föregående startlistorna så att man  undviker att samma spelare går tillsammans igen.

Försök att ta hänsyn till önskemål från samåkande, äkta par och andra, så att de får gå ut med kort tidsintervall

Se till att de som har golfbil samåker och får gå ut i en tidig boll

Undvik att placera två damer i samma boll

Funktionärerna skall vara på plats 07.00 på onsdagen för att registrera, ta betalt och lotta drop-in spelare. Ange alltid bollnummer på startlistan!

En av funktionärerna går ut i en tidig boll, för att ta hand om scorekort och inskrivning av resultat på startlistan efteråt.

De övriga två väntar till sena bollar bl a för att invänta drop-in spelare som kan komma senast 8.15

OBS! För även in ”närmast hål” på startlistan och scorekort.

Bra att veta :

Spelare Herrar 70+ och Damer 60+ har rätt att spela från ett kortare tee.

vid varje enskild rond. Notera rätt hcp på scorekortet !

Högsta hcp är 36 + slope.